Nytt trådlöst tangentbord – mitt liv kan börja igen

Firar mitt nya trådlösa tangentbord med ett blogginlägg. Jag har ett tangentbord sen tidigare som jag köpt till min padda, men det är så litet och tight mellan tangenterna; det blir alldeles för lätt att trycka på ”n” istället för ”m”. Om man måste koncentrera sig på varje bokstav så kan man lika gärna skriva på touchscreenen.

Nu har jag alltså ett nytt fullstort men ändå litet och nätt trådlöst tangentbord som passar till både dator och padda. Så skrivmässigt är det som om jag hade en bärbar dator igen. Hurra! Nu kan jag skriva ordentligt!

När man fyller år i november och det sen är jul i december blir det mycket funderande kring vad jag önskar mig. Vad behöver jag? Det är rätt skönt att då kunna tänka att jag har det mesta jag behöver. Tak över huvudet, mat i magen och en säng att sova i. Därför har det känns som en trevlig lyx att kunna önska sig och köpa diverse verktyg samt konst -och pysselmaterial. Skapa bör man annars dör man.

Kommentera

